x تبلیغات
عمومی

چگونه سرعت کارت گرافیک خود را بالا ببریم؟

 کارت گرافیک وظیفه تبدیل داده ها و اطلاعات به تصاویر را بر عهده دارد. هنگام انجام بازی یا کار های سنگین دیگر در واقع کارت گرافیک است که به کار شما کیفیت و سرعت می بخشد. به همین علت افزایش سرعت کارت گرافیک یکی از مهم ترین کار هایی است که می توانید برای بهبود عملکرد سیستم خود انجام دهید. در ادامه  روش های مختلف افزایش سرعت کارت گرافیک  را به شما معرفی می نماییم.

ویندوز تان  را به روز رسانی نمایید

یکی از ساده ترین راه های افزایش سرعت کارت گرافیک به روز رسانی کردن و ویندوز و نرم افزار های جانبی آن می باشد. اگر بر روی سیستم تان ویندوز 10 را نصب نموده اید حتما از وجود و نصب DirectX بر روی آن مطمئن شوید. DirectX در واقع یک API می باشد که در اجرای بازی های مختلف نقش بسیار پر رنگی دارد. به همین علت داشتن آخرین نسخه آپدیت شده آن می تواند بر روی عملکرد کارت گرافیک تاثیر بسیاری داشته باشد و بازی ها را با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری به اجرا درآورد.

سیستم و کامپیوتر تان را تمیز کنید

لپ تاپ های گیمینگ از پرفروش ترین و محبوب ترین مدل های سال های اخیر هستند که علاوه بر پردازشگر قوی از نظر گرافیک نیز بسیار پرقدرت هستند. جدیدترین کارت گرافیک سال 2023 مدل هایی هستند که برای لپ تاپ های گیمینگ استفاده می شوند. عدد رزولوشن تصویر که حین بازی میتوانید مشخص کنید تعیین کننده میزان وضوح تصویر است که ارتباط مستقیم با کارت گرافیک شما دارد، هر چه کارت گرافیک شما قدرتمندتر باشد میتوان اجرای بازی با وضوح بالا را خواهید داشت.

بسیاری از بازی ها برای اجرا نیاز به وضوح تصویر فول اچ دی  یا 1080دارند که با داشتن یک کارت گرافیک میان رده نیز قابل دسترسی و اجرا خواهد بود. طراحان گرافیک و تدوین کنندگان ویدیو نیز برای انجام پروژه های کاری خود به وضوح بالای رنگ و تصویر نیاز دارند که اهمیت کارت گرفیک سیستم برایشان بالاست. تکنولوژی در این زمینه روز به روز در حال پیشرفت است و کمپانی های بزرگ در رقابت و چالش های تنگاتنگ با یکدیگر هر ساله محصولات شگفت انگیزی را رونمایی میکنند. در این راستا جدیدترین کارت گرافیک سال 2023 نیز چندین مدل کارت گرافیک جدید به بازار عرضه شده است.

به همین علت یکی از راه های افزایش سرعت سیستم و کارت گرافیک، پاک و تمیز نمودن فن های ورودی به وسیله مخزن هوای فشرده می باشد. در ادامه می بایست کامپیوتر را خاموش نموده و سیم برق آن را جدا نمایید. سپس برای تخلیه الکتریسیته ساکن باید به زمین یا یک  شی فلزی دست بزنید و در ادامه درب کیس را جدا نموده و با استفاده از فشار کمپرسور باد، گرد و غبار جمع شده بر روی اجزا را تمیز نمایید.

درست است که تمیز کردن کامپیوتر تا حدود زیادی موجب بهبود جریان هوا می شود اما باید مقداری دقیق تر عمل کرد. برای کامپیوتر های رومیزی یا دسکتاپ ها احتمال دارد داخل کیس فضا هایی مخصوص فن های اضافی داشته باشند.  بدی این فن های اضافی این است که میزان نویز کامپیوتر را افزایش می دهند. اما با وجود این، نصب این فن های اضافی  سطح کلی گرما را پایین نگه می دارد و موجب افزایش سرعت کارت گرافیک می شود.

درایو کارت گرافیک خود را به روز رسانی کنید

موارد بالا همگی کلیاتی بودند که انجام دادن آن برای هر فردی ضروری بود. اما اصلی ترین و مهم ترین کاری که می بایست برای بهبود عملکرد کارت گرافیک تان انجام دهید، به روز رسانی درایور کارت گرافیک می باشد. اینکه کامپیوتر شما دارای کارت گرافیک یک پارچه On board باشد و یا اینکه PCI باشد، فرقی ندارد با توجه به میزان فشاری که روی آن می باشد نصب آخرین درایورها برای آن ضروری است. موارد زیر ترتیب انجام این کار در ویندوز 10 می باشد:

  • ابتدا بر روی گزینه Start کلیک راست نموده و سپس گزینه Device Manager را از منوی آن انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعد با باز نمودن Device Manager، بر روی گزینه Display Adapters کلیک کرده تا نوع  GPU برای شما نمایش داده شود.
  • در ادامه باید حداقل یک GPU در لیست باز شده مشاهده کنید. اگر سیستم شما دارای پردازنده مرکزی اینتل و یا پردازنده گرافیکی AMD می باشد، می بایست فهرستی با نام های Intel یا AMD Radeon مشاهده کنید. اگر سیستم شما دارای یک کارت گرافیک مجزا نیز می باشد، در فهرست ذکر شده باید نام دیگری مانند Nvidia GeForce یا AMD Radeon  نیز مشاهده کنید. با توجه به این تنظیمات، بازی ها به تراشه قویتر ( به عنوان مثال GeForce ) پیش فرض منتقل خواهند شد. در واقع این همان درایوری است که می خواهیم به روز رسانی کنیم.
  • در ادامه با توجه به نوع آن عمل می کنیم. اگر از نوع AMD بود، هنگام نصب درایور آن از گزینه Custom Install استفاده می کنیم که با این کار مجموعه نرم افزار قبلی را حذف و نسخه فعلی را نصب خواهد کرد. همچنین اگر Nvidia  باشد، می توانید با انتخاب Clean Install و کلیک بر روی Display Driver Uninstaller، درایورهای قدیمی را پاک کنید که کار بسیار درستی می باشد.

انجام تنظیمات Power

نکته ای که کمتر کسی به آن فکر می کند این است که CPU و GPU  لپ تاپ ها زمانی که به پریز برق وصل باشند سرعت بیشتری دارند و و در فرکانس های بالاتری کار می کنند. پس هنگام انجام بازی ها مطمئن شوید که به پریز برق وصل هستید. یکی دیگر از راه ها انجام دادن تنظیمات روشنایی می باشد که می تواند میزان عملکرد GPU را افزایش دهد که برای این کار به ترتیب زیر عمل می کنیم.

  • پس از کلیک بر روی گزینه Start به بخش تنظیمات بروید.
  • در این بخش سیستم خود را انتخاب نمایید.
  • در مرحله صفحه نمایش ظاهر شده و باید روی گزینه Power& Sleep کلیک کنید.
  • کمی پایین تر رفته و Additional power setting انتخاب کنید.
  • در این قسمت نیز روی گزینه High performance کلیک کنید.
  • در نهایت با کلیک کردن بر روی گزینه Change plan setting و انتخاب change advanced power setting، پنجره ای جدید باز می شود. در این پنجره تمام تنظیمات بر روی گزینه High performance  قرار دارند. اگر نحوه کار با ویندوز 10 را بلدید می توانید برحسب نیاز آن ها را تنظیم نمایید و باعث بهبود عملکرد GPU خود شوید.

اوورکلاک کردن یا Overclocking

از دیگر روش های افزایش سرعت کارت گرافیک اوورکلاک کردن می باشد. در واقع با این کار می توانید فرکانس و ولتاژ هسته GPU را تغییر دهید تا سرعت اضافی از آن خارج گردد. اگر قبلا این کار را انجام نداده اید باید با احتیاط آن را انجام دهید زیرا تنظیمات اشتباه می تواند آسیب جدی به این تراشه وارد کند. شما می توانید مانند پردازنده های مرکزی، برای اوورکلاک کردن کارت گرافیک خود، از نرم افزارها استفاده کنید. به عنوان مثال نرم افزار  MSI’s Afterburner می تواند در این کار به شما کمک کند. این نرم افزار از طریق اسکن کردن GPU پایدارترین و بالاترین تنظیمات اوورکلاک کامپیوتر را پیدا می کند. نرم افزارهای دیگری مانند EVGA’s precision X1 نیز چنین کاری را انجام می دهند و می توانند منجر به افزایش سرعت GPU شوند.

 

آموزش ارتقا رم لپ تاپ

 

چه سیستم قدیمی شما کند شده باشد و چه به هنگام باز کردن تب‌های کروم به مشکل برمی‌خورید، ارتقا رم لپ تاپ گزینه خوبی برای سرعت بخشیدن به آن است. اگر لپ تاپ شما حافظه رم کافی نداشته باشد، شروع به انتقال و دریافت داده‌ها از SSD و هارد می‌کند. پروسه‌ای که به شدت کندتر از برداشتن اطلاعات از رم است. در حالی که تمام لپ تاپ‌های مدرن به شما اجازه تعویض رم لپ تاپ را نمی‌دهند، اما در اکثر آن‌ها قادر به انجام این کار هستید.

 

در واقع بزرگترین مشکل بر سر راه شما به هنگام ارتقا رم لپ تاپ، این است که آیا لپ تاپ شما به شما اجازه انجام این کار را می‌دهد یا خیر. برای مثال اگر شما از یک مک بوک جدیدتر از 2013 استفاده می‌کنید، اپل حافظه رم را روی سیستم لحیم می‌کند. اما به صورت کلی شما باید بتوانید رم لپ تاپ خود را تعویض کنید. پروسه “تعویض رم لپ تاپ” ابدا دشوار یا پرهزینه نیست. در ادامه به شما قدم به قدم نحوه ارتقا رم لپ تاپ را نشان می‌دهیم. حافظه رم کم، در اغلب مواقع دلیل کندی سیستم است. این مشکل نه تنها به عملکرد سیستم، بلکه به پایداری آن هم لطمه وارد می‌کند. اگر شما به کار کردن با چند برنامه سنگین به صورت همزمان یا باز کردن 30 تب کروم عادت دارید، حافظه رم بیشتر به شما کمک می‌کند تا تجربه روان‌تری داشته باشید.

مزایا و معایب لپ تاپ کاستوم شده شامل موارد بسیاری می شود که در اینجا مهم ترین های آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

لپ تاپ کاستوم شده چیست؟ چطور بفهمیم که یک لپ تاپ کاستوم شده است یا نه؟ و یا مزایا و معایب لپ تاپ کاستوم شده چیست؟ این ها سوالاتی هستند که این روزها ذهن خریداران لپ تاپ را به خود مشغول نموده اند. این روزها هنگام خرید لپ تاپ مخصوصا خرید اینترنتی لپ تاپ با اصطلاح های ناشناخته ای در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی مواجه می شوید که به احتمال فراوان مفهوم آن ها را نمی دانید. یکی از این اصطلاح ها لپ تاپ کاستوم شده است. کاستوم واژه ای انگلیسی به معنی “سفارشی” می باشد که بین فروشندگان و کسبه بازار بسیار رایج و پرکاربرد است.

شما می‌توانید مقدار رم لپ تاپ خود را در Windows Task Manager بررسی کنید. برای رفتن به Task Manager کافی است تا روی تسک‌بار کلیک راست کرده و Task Manager را انتخاب کنید. سپس در Task Manager به برگه Performance بروید. این برگه به شما نشان می‌دهد که سیستم شما به صورت کلی چه مقدار رم دارد و چه مقدار از آن مورد استفاده است. به علاوه در این بخش می‌توانید تعداد ماژول‌های رم موجود در لپ تاپ خود را بررسی کنید. به این صورت می‌توانید بفهمید که چه تعداد از این ماژول‌ها خالی هستند و می‌توانند از آن‌ها برای ارتقا رم لپ تاپ خود استفاده کنید.

تعریف لپتاپ استوک

 

قیمت بالای لپ تاپ نو، مانع بزرگی برای خرید لپ تاپ می باشد. به همین علت بسیاری از افراد به خریدن لپ تاپ های استوک، لپ تاپ دست دوم و لپ تاپ کاستوم شده روی می آورند. لپ تاپ های استوک در واقع لپ تاپ هایی هستند که جعبه آن  باز شده و از وضعیت آکبند خارج شده اند. بعضی از این لپ تاپ ها کارکرد زیاد داشته و برخی دیگر کمتر از یکی دو هفته کارکرد داشته اند. در ادامه تفاوت لپ تاپ استوک و نو را برای تان تشریح خواهیم کرد.

قبل از اینکه تفاوت لپ تاپ استوک و نو  را توضیح بدهیم، ابتدا به معرفی و خرید لپ تاپ استوک می پردازیم که ببینیم به چه لپ تاپ هایی استوک می گویند. لپ تاپ استوک در واقع به لپ تاپ هایی می گویند که جعبه آن ها باز شده و به اصطلاح از حالت آکبند خارج شده اند. دسته دیگر از لپ تاپ های استوک، لپ تاپ هایی هستند که حدود یک سال پس از تولید هنوز به فروش نرسیده اند و در طول این مدت در انبار شرکت مانده اند، در این حالت شرکت های تولید کننده برای جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از آن، این لپ تاپ ها را با قیمتی پایین تر به فروش می رسانند.

دسته ی آخر از لپ تاپ های استوک، محصولات بازگشتی به کارخانه می باشند. این لپ تاپ ها ممکن است به خاطر مشکلات جزئی به شرکت تولید کننده بازگردانده شوند و پس از رفع اشکال دوباره به بازار عرضه شوند که در این حالت به عنوان لپ تاپ استوک یا اوپن باکس فروخته خواهند شد. لپ تاپ های استوک براساس سالم بودن قطعات سخت افزاری مانند رم، هارد، CPU و کارت گرافیک و یا سالم بودن صفحه نمایش و… درجه بندی می شوند. بالا ترین درجه لپ تاپ های استوک A++ می باشد که در آن لپ تاپ از لحاظ ظاهری، ظاهری بسیار تمیز و سالم با کمترین میزان خط و خش دارد و معمولا کمتر از یک ماه از آن استفاده شده است.

لپ تاپ های استوک اغلب از لحاظ کیفیت و ظاهر هیچ تفاوتی با لپ تاپ های نو ندارند و تشخیص آن ها برای افراد عادی بسیار سخت می باشد. به همین علت می بایست در خرید خود مراقب کلاهبرداری افراد سود جو باشید تا با دست کاری آن جنس های کار کرده و تعویض شده را به شما نفروشند. برای نمونه برخی افراد سود جو لپ تاپ های استوک گرید A++ را به عنوان لپ تاپ نو و به قیمت بسیار بالا تر به مشتری می فروشند.

 

لپ تاپ های 14 اینچی موجود در بازار در سال 2024

 

بهترین لپ تاپ های 14 اینچی در بازار امسال می تواند شامل تعداد زیادی از لپ تاپ ها شود. چون براساس معیارها و نیاز های مختلف افراد، شما می توانید بهترین های مختلفی را دسته بندی کنید. به عنوان مثال شما می توانید براساس قیمت، لپتاپ دانشجویی ارزان قیمت را دسته بندی کنید یا اینکه بهترین لپ تاپ های 14 اینچی را دسته بندی نمایید. رقابت شدید بین برند های اصلی در سال های گذشته روز به روز کار افراد را برای خرید لپ تاپ مورد نیاز سخت تر کرده است. در میان اندازه های مختلف لپ تاپ، لپ تاپ های 14 اینچی اندازه متوسط و مناسب تری دارند و حمل آن ها نسبت به بقیه راحت تر است. در این مقاله ما به معرفی بهترین لپ تاپ های 14 اینچی بازار در سال 1402 می پردازیم.

امروزه لپ تاپ های مختلفی در بازار وجود دارند از لپتاپ کاستوم شده گرفته تا لپ تاپ های گیمینگ و… که در سایز و اندازه های مختلفی با هم رقابت می کنند. در میان اطلاعات مختلف لپ تاپ ها اندازه صفحه نمایش یکی از مولفه هایی است که هر کاربر بسته به نیاز خود آن را انتخاب می کند. معمولا اندازه صفحه نمایش ها در بازار، از 11 اینچ که کوچک ترین است تا 21 اینچ که بزرگ ترین می باشد، متغیر است.  در این بین اما لپ تاپ های 14 اینچی به دلیل اندازه متوسطی که دارند، مورد پسند کاربران بسیاری هستند. معمولا دانشجویان و افرادی که مجبورند در طول روز برای کار یا تحصیل لپ تاپ را با خود حمل کنند، این اندازه صفحه نمایش را انتخاب می کنند. در ادامه بهترین لپ تاپ های 14 اینچی را به شما معرفی می کنیم.

مک بوک پرو M2 pro و M2 Max

برند اپل یکی از بهترین مارک لپتاپ های جهان یا به عقیده بسیاری بهترین مارک لپ تاپ جهان می باشد. مخصوصا برای افرادی که دنبال یک لپ تاپ خاص و ویژه می باشند، لپ تاپ های این برند را باید انتخاب کنند. لپ تاپ مک بوک پرو M2 Max و مک بوک پرو M2 Pro نه تنها بهترین لپ تاپ های اپل در سال 2023 می باشند بلکه در میان بهترین لپ تاپ های 14 اینچی معرفی شده به بازار در سال 2023 نیز دیده می شوند. البته این دو مدل با صفحه نمایش های 13 و 16 اینچی نیز به بازار عرضه شده اند. مشخصات لپ تاپ مک بوک پرو M2 به صورت زیر است.

 پردازنده مرکزی به کار برده شده در این مدل، Apple M2 Pro می باشد و شرکت اپل در این لپ تاپ از صفحه نمایش فوق العاده 14.2 اینچی با پنل Liquid Retina XDR استفاده نموده است. این صفحه نمایش قادر است انواع محتوا های تصویری و ویدیویی را با رزولوشن 1964.3024  پیکسل و تراکم پیکسلی 254 پیکسل بر هر اینچ، نمایش دهد. مک بوک پرو M2Pro با بهره گیری از کارت حافظه 512 گیگابایت SSD و رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4X  Unified Memory  سرعت فوق العاده ای در اجرای برنامه های مختلف را به شما ارائه می دهد.

همچنین این مدل از پردازنده گرافیکی 16 هسته ای برای پردازنده مرکزی 10 هسته ای و برای پردازنده مرکزی 12 هسته ای از پردازنده گرافیکی 19 هسته ای استفاده کرده است. باتری با ظرفیت 70 وات ساعت آن می تواند با یک بار شارژ شدن 14 ساعت روشن بماند. این مدت کارکرد باتری در بین لپ تاپ های 14 اینچی فوق العاده است. باتری این لپ تاپ با شارژر 67 واتی تنها در 30 دقیقه شارژ تا 50 درصد شارژ خواهد شد. نکته دیگری که بسیار مورد توجه قرار گرفت و یکی از بهترین اتفاق های ممکن بود، بهره گیری از شارژر تایپ C بود که برای این مدل لپ تاپ در نظر گرفتند. این لپ تاپ دارای وزن 1.6 کیلوگرمی است.

بهترین نمایندگی لپ تاپ لنوو

 

بهترین گارانتی لپ تاپ لنوو و انتخاب بهترین نمایندگی لپ تاپ لنوو در تهران یکی از کارهای سخت در این برهه از زمان است چون این بیزینس کاملا رقابتی است، با توجه به فروشنده های متعددی که در حیطه فروش لپ تاپ فعالیت می کنند اگر قصد خرید محصولی مطمئن داشته باشید، شناسایی کردن بهترین نمایندگی لپ تاپ کار دشواری خواهد بود. ما در ادامه این مطلب بهترین نمایندگی لپ تاپ در تهران را به شما معرفی کرده و مزایا را شرح خواهیم داد و نکاتی را که در انتخاب فروشگاه باید مد نظر قرار دهید شرح خواهیم داد.

معرفی بهترین نمایندگی لپ تاپ لنوو در تهران

در ادامه قصد داریم با توجه به تمام نکاتی که ذکر شد بهترین نمایندگی لپ تاپ لنوو در تهران را معرفی کنیم. اگر به پاساژهای معروف فروش لپ تاپ و کامپیوتر در تهران مراجعه کرده باشید احتمالا از دشواری خرید و انتخاب و بالا بودن قیمت ها آگاه هستید. کسب اطلاعات صحیح در این فروشگاه های حضوری بسیار دشوار است چرا که در هر فروشگاه به شما اطلاعات ضد  و نقیض راجع به کیفیت محصول ارائه می شود و بین رقابت فروشگاه های مختلف شما اطلاعات نادرست دریافت کنید.

چرا نمایندگی لپ تاپ لنوو ان ایکس کامپیوتر؟

  ما در تیم ان ایکس کامپیوتر تمام تلاش خود را برای ارائه بالاترین کیفیت خدمات و بهترین قیمت لپ تاپ به خرج داده و با تشکیل تیم فروشی با تسلط به امور فنی و شناخت کامل انواع مدل های لپ تاپ لنوو همراهی صادق در خرید شما خواهیم بود. با خرید از ان ایکس کامپیوتر شما پس از طی کردن پروسه مشاوره خرید با انتخاب و پرداخت هزینه، در هر نقطه از تهران که باشید لپ تاپ خود را تحویل گرفته  و از تمام خدمات پس از فروش ما بهره مند خواهید شد. از مزایای تیم ان ایکس تضمین اصالت کالا است، با توجه به کالاهای فیک موجود در بازار شما خریدی با تضمین و اطمینان تجربه خواهید کرد که گارانتی معتبر همراه دارد.

دانشجویانی که قصد خرید لپ تاپ دارند بهترین گزینه های اقتصادی را در وب سایت ما پیدا خواهند کرد. ان ایکس کامپیوتر با توجه به نیاز و بودجه شما موارد متعددی را آماده فروش و ارسال دارد که در صفحه لپ تاپ لنوو تمام مشخصات را میتوانید مطالعه کنید و یا با استفاده از بخش نظرات از تجربیات دیگر کاربران بهره ببرید.

تیم ان ایکس وان با ارائه تخفیف های ماهانه، هفتگی و مناسبتی فرصتی برای خریدی اقتصادی و به صرفه برای شما فراهم کرده است. کافیست در زمان ارائه تخفیف ها سفارش خود را ثبت کنید تا مقرون به صرفه ترین خرید را تجربه کنید و با ارسال رایگان در تهران سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید. علاوه بر موارد ذکر شده شما میتوانید لوازم جانبی مورد نیاز خود را همراه با لپ تاپ خود سفارش داده و تحویل بگیرید. ما در ان ایکس کامپیوتر مفتخریم که پس از سالها تجربه در زمینه فروش لپ تاپ همواره رضایت مخاطبان را جلب کرده و از بزرگترین سرمایه خود که اعتماد مخاطبان است مراقبت کرده است.

خرید بهترین لپ تاپ مناسب حسابداری

 

انتخاب بهترین لپ تاپ مناسب حسابداری یک مسئله مهم است و به برخی از عوامل نیاز دارد که در انتخاب لپ تاپ مناسب برای حسابداری می‌توانند مؤثر باشند. در ادامه به برخی از عوامل مهم برای این انتخاب پرداخته میشود. از طرفی بهتر است در نظر داشته باشید که هر برند لپ تاپ ممکن است مزایا و نقاط ضعف خود را داشته باشد. توصیه می‌کنم قبل از خرید لپ تاپ ، بازخوردها و مطالعات آنلاین را بررسی کنید و با نیازها و بودجه خود همخوانی داشته باشید.

عوامل مهم در گزینش لپ تاپ مناسب حسابداری

 عملکرد و قدرت پردازش:

یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب بهترین کانفیگ لپ تاپ مناسب حسابداری باید در نظر گرفت، قدرت پردازش و عملکرد دستگاه است. برای اجرای برنامه‌های حسابداری پیچیده و کاربردهای مالی، نیاز به یک پردازنده قوی و سریع دارید که حجم بالایی از داده را با دقت و سرعت پردازش کند. پردازنده‌های اینتل زیرساخت قدرتمندی برای برنامه‌های مالی و حسابداری فراهم می‌کنند.

 حافظه RAM:

حافظه RAM نقش حیاتی در سرعت و کارایی لپ تاپ دارد. برای اجرای صحیح نرم‌افزارهای حسابداری با حجم داده‌های بزرگ، نیاز به حافظه RAM بالا دارید. پیشنهاد می‌کنیم حداقل 8 گیگابایت RAM را در نظر بگیرید تا بهترین عملکرد را برای برنامه‌های حسابداری خود داشته باشید.

 فضای ذخیره‌سازی:

فضای ذخیره‌سازی نیز باید به صورت کافی بزرگ باشد تا بتوانید داده‌ها و پرونده‌های حسابداری خود را ذخیره کنید. برخی از لپ تاپ‌ها از حالت‌های ذخیره‌سازی مختلف مانند هارد دیسک (HDD)و یا درایوهای حالت جامدSSD)) پشتیبانی می‌کنند. حالت‌های حافظه‌های جامد معمولاً سریعتر و مطمئن‌تر هستند.

 حمل‌و‌نقل و استحکام:

برنامه حسابداری از طریق لپ تاپ معمولاً بر روی محل کار و منزل شما اجرا می‌شود. لذا حمل و نقل آسان، استحکام و ساختار قوی لپ تاپ مهم است. همچنین بررسی باتری و عمر آن نیز اهمیت دارد تا بتوانید در صورت نیاز به شارژر در دسترس باشید.

 نمایشگر:

یک نمایشگر باکیفیت برای کار حسابداری بسیار ضروری است. توصیه می‌شود یک صفحه نمایش با کیفیت بالا و وضوح بالا (Full HD و یا بیشتر) در نظر بگیرید. این به شما اجازه می‌دهد تا نمودارها، جداول و داده‌های خود را با جزئیات و آسانی مشاهده کنید.

 سیستم عامل:

انتخاب سیستم عامل نیز مهم است. برای کارهای حسابداری، سیستم عامل‌هایی مانند ویندوز، مک‌OS یا لینوکس معمولاً استفاده می‌شوند. انتخاب سیستم عامل باید با نیازها و تجربه شما هماهنگ باشد. ویندوز به عنوان یک سیستم عامل پرکاربرد و بازار تر اغلب برای برنامه‌های حسابداری انتخاب می‌شود. مک‌OS نیز برای طرفداران اکوسیستم اپل می‌تواند گزینه خوبی باشد و لینوکس نیز برای کاربران فنی و تخصصی مناسب است.

 پورت‌ها و اتصالات:

در نظر داشته باشید که لپ تاپ دارای پورت‌ها و اتصالات مختلفی باشد. برای اتصال به دستگاه‌های جانبی مانند پرینتر، اسکنر، هارد اکسترنال و… نیاز به پورت‌ها و اتصالات مناسب دارید. همچنین اگر قصد اتصال به اینترنت با کابل یا شبکه برخی مکان‌ها را دارید، وجود پورت‌های اترنت نیز اهمیت دارد.

 

روش های اطلاع از کانفیگ لپ تاپ ایسوس

 

در این مقاله، با ده مورد از بهترین کانفیگ لپ تاپ در سال 2023 آشنا خواهیم شد. این لپ‌تاپ‌ها با ترکیب قدرت پردازشی به‌روز، کارت‌های گرافیک قدرتمند و طراحی‌های ساختاری بی‌نظیر، برتری خود را اثبات کرده‌اند. از لپ‌تاپ‌هایی که مناسب کاربران حرفه‌ای و دانشجویان تا به دستگاه‌هایی که برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده‌اند، در این مقاله همه را پوشش خواهیم داد. آماده‌اید این سفر برای کشف بهترین کانفیگ لپ تاپ‌ در سال 2023 را شروع کنید؟ بیایید همراه ما در ایران پشتیبان ان ایکس وان باشید!

اگر هنوز اقدام به خرید لپ تاپ نکرده اید، اولین راه برای دریافت کانفیگ لپ تاپ asus مورد نظرتان، مراجعه به وب سایت ایسوس و یا فروشگاه های اینترنتی لپ تاپ است. در این وب سایت ها تمامی مشخصات فنی لپ تاپ اعم از سی پی یو، مادربرد، رم، هارد و… قابل دسترس هستند. روش دیگر، مشاهده کانفیگ لپ تاپ در فروشگاه است که معمولاً در کنار دستگاه قرار داده می شود. البته روی جعبه لپ تاپ ایسوس نیز کانفیگ مورد نظر نوشته شده است. اما اگر لپ تاپ را خریده اید و می خواهید کانفیگ آن را مشاهده کنید و یا اینکه قصد تعمیر لپ تاپ ایسوس را دارید و می خواهید قبل از آن، کانفیگ لپ تاپ را بدانید، می توانید از دو روش استفاده کنید.

اول اینکه مای کامپیوتر را باز کرده و در فضای خالی کلید راست کنید سپس گزینه Properties را انتخاب نمایید. در اینجا کانفیگ رم و پردازنده قابل دریافت است. روش دوم که کانفیگ کامل تری از لپ تاپ ارائه می دهد، از طریق دسترسی به منوی System Information به دست می آید. این منو از طریق منوی استارت قابل دسترس است. پس از باز کردن اطلاعات سیستم، در این منو تمامی سخت افزارها را مشاهده می کنید و می توانید اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.

جدید ترین لپ تاپ های Asus در رنج های قیمتی مختلف و با مشخصات سخت افزاری متفاوت که نیاز های طیف وسیعی از کاربران را پوشش می دهند در سال 2023 به بازار عرضه شده اند. ایسوس یکی از معروف ترین برند ها می باشد که در زمینه های مختلف ساخت ابزار تکنولوژی، مخصوصا ساخت لپ تاپ های قدرتمند فعالیت دارد. این برند انواع گوناگونی از لپ تاپ ها را برای کاربران مختلف تولید می کند.

به عنوان مثال شما می توانید لیست  بهترین لپ تاپ گیمینگ های دنیا را نگاه کنید که بخش عمده ای از آن را مدل های ایسوس تشکیل داده اند. البته مدل های این شرکت مختص به گیمینگ نمی باشد و لپ تاپ های سبک تر و ساده تر را نیز برای کارهای اداری و دانشجویی تولید می کند. در ادامه بهترین و  جدید ترین لپ تاپ های  Asusرا که در یک سال اخیر به بازار عرضه شده اند، معرفی می کنیم.

لپ تاپ کاستوم شده بخریم یا نخریم؟

 

کلمه custom در زبان انگلیسی به معنای سفارشی است و کلمه customize معنای سفارشی شده می‌دهد. برای مثال قطعا در تنظیمات گوشی خود این کلمه را مشاهده کرده‌اید و از طریق این گزینه معمولا می‌توانید تغییراتی را در گوشی اعمال کنید تا ظاهر یا عملکرد آن مطابق میل شما تغییر کند. لپ تاپ کاستوم شده چیست؟ چطور بفهمیم که یک لپ تاپ کاستوم شده است یا نه؟ و یا مزایا و معایب لپ تاپ کاستوم شده چیست؟ این ها سوالاتی هستند که این روزها ذهن خریداران لپ تاپ را به خود مشغول نموده اند. به عنوان نمونه لپ تاپ‌های جدید اپل یا همان مک بوک‌های اپل با تراشه‌های اختصاصی M1 یا M2 اصلا امکان ارتقاء ندارند؛ چرا که همه بخش‌ها به صورت یکپارچه درون تراشه قرار گرفته است و شما به حافظه داخلی یا حافظه رم به طور مجزا دسترسی نخواهید داشت. این روزها هنگام خرید لپ تاپ مخصوصا خرید اینترنتی لپ تاپ با اصطلاح های ناشناخته ای در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی مواجه می شوید که به احتمال فراوان مفهوم آن ها را نمی دانید. یکی از این اصطلاح ها لپ تاپ کاستوم شده است. کاستوم واژه ای انگلیسی به معنی “سفارشی” می باشد که بین فروشندگان و کسبه بازار بسیار رایج و پرکاربرد است.

طبق توضیحات بالا حالا بهتر می‌توانید حدس بزنید که لب تاپ کاستوم شده چیست و این مفهوم چه معنایی دارد. به لپ تاپ‌هایی که به صورت دستی ارتقاء پیدا کرده‌اند و به طور کلی سخت افزار آن‌ها دستکاری شده است کاستوم می‌گویند. برای مثال شرکت لنوو یک مدل لپ تاپ را با رم 8 گیگابایت روانه بازار می‌کند اما شما می‌توانید همان لپ تاپ را به صورت کاستوم شده با رم 12 خریداری کنید. در نظر داشته باشید لپ تاپ کاستوم شده برای همه مدل‌ها وجود ندارد؛ چرا که برخی از لپ تاپ‌ها امکان تغییر رم، حافظه داخلی، gpu و cpu را ندارند. به طور کلی اکثر لپ تاپ‌ها امکان ارتقاء پردازنده مرکزی و کارت گرافیک را به شما نمی‌دهند و تنها بخش‌هایی مانند رم و حافظه داخلی (آن هم نه در همه مدل‌ها) قابل ارتقاء خواهد بود. به عنوان نمونه لپ تاپ‌های جدید اپل یا همان مک بوک‌های اپل با تراشه‌های اختصاصی M1 یا M2 اصلا امکان ارتقاء ندارند؛ چرا که همه بخش‌ها به صورت یکپارچه درون تراشه قرار گرفته است و شما به حافظه داخلی یا حافظه رم به طور مجزا دسترسی نخواهید داشت. در این مطلب از لپ مال به بررسی شاخص های موثر در وزن یک لپ تاپ، بهترین لپ تاپ های سبک و 5 مورد از سبک ترین لپ تاپ گیمینگ سال 2023 از نگاه کارشناسان خواهیم پرداخت.

به طور کلی، ابعاد و وزن یک لپ تاپ به سخت افزارهای تعبیه شده (نظیر رم، پردازنده، باتری و ..) در آن، وابستگی دارد. در سال های آغازین فعالیت صنعت لپ تاپ هرچه وزن یک لپ تاپ بیشتر بود، آن لپ تاپ قادر بود تا عملکرد بهتری را از خود ارائه دهد! امروزه اما، این مسئله به لطف پیشرفت های وقفه ناپذیر تکنولوژی، این مسئله دیگر صادق نیست و می توان اظهار کرد که وزن اغلب لپ تاپ های بسیار قدرتمند فعلی (مانند لپ تاپ ایسوس ZenBook 13 یا مک بوکAir ) به کمتر از 2 کیلوگرم می رسد. لپ تاپ‌های کاستوم شده لپ تاپ‌های دست دوم نیستند. لپ تاپ‌های کاستوم شده لپ تاپ‌های نویی هستند که سخت افزار آنها در صورت امکان توسط شرکت‌های وارد کننده لپ تاپ و شرکت‌های گارانتی ارتقاء پیدا می‌کند. قبل از آن نیز سازگاری و امکان ارتقاء بررسی خواهد شد و مشکلی از این جهت پیدا نخواهند کرد.

سبک ترین لپ تاپ ها در سال 2023

 به طور کلی از نظر اکثر کاربران، انتخاب کردن یک لپ تاپ جدید، فرآیندی سخت و نفس گیر است! اگرچه، تنوع بی نظیر لپ تاپ های موجود در بازار فعلی، دست کاربر را برای خرید لپ تاپ مورد علاقه خود باز می گذارد؛ اما در اغلب موارد کاربران با قرار گرفتن در معرض طیف وسیعی از لپ تاپ های ایده آل خود دچار سرگشتگی می شوند. از این رو، اکثر کاربران قادر نیستند تا لپ تاپ مورد نظر خود را به آسانی از میان لپ تاپ های معرفی شده، انتخاب و خریداری نمایند.

همان طور که می دانید، در هنگام جستجو کردن برای یافتن لپ تاپ ایده آل، باید به شاخصه های مهمی نظیر: «رم، پردازنده، صفحه نمایش، وزن و ابعاد» لپ تاپ های پیشنهادی توجه ویژه ای داشته باشید. در اغلب موارد، توجه کاربران به سمت شاخصه های سخت افزاری تاثیرگذاری مانند: «پردازنده، رم،کارت گرافیک، باتری و ..» جلب می شود و خریداران فراموش می کنند تا شاخصه مهمی مانند «ابعاد و وزن لپ تاپ» را نیز در نظر بگیرند. در این مطلب از لپ مال به بررسی شاخص های موثر در وزن یک لپ تاپ، بهترین لپ تاپ گیمینگ های سبک و 5 مورد از سبک ترین لپ تاپ گیمینگ سال 2023 از نگاه کارشناسان خواهیم پرداخت.

 

ه طور کلی، ابعاد و وزن یک لپ تاپ به سخت افزارهای تعبیه شده (نظیر رم، پردازنده، باتری و ..) در آن، وابستگی دارد. در سال های آغازین فعالیت صنعت لپ تاپ هرچه وزن یک لپ تاپ بیشتر بود، آن لپ تاپ قادر بود تا عملکرد بهتری را از خود ارائه دهد! امروزه اما، این مسئله به لطف پیشرفت های وقفه ناپذیر تکنولوژی، این مسئله دیگر صادق نیست و می توان اظهار کرد که وزن اغلب لپ تاپ های بسیار قدرتمند فعلی (مانند لپ تاپ ایسوس ZenBook 13 یا مک بوکAir ) به کمتر از 2 کیلوگرم می رسد.

در حال حاضر، می توان گفت که وزن اغلب لپ تاپ های فعلی در بازه ای میان 2 تا 3.5 کیلوگرم قرار دارد؛ اما همان طور که پیش تر نیز مطرح شد، وزن یک لپ تاپ به جزئیات سخت افزاری آن لپ تاپ وابستگی زیادی دارد. 

جدید ترین لپ تاپ های Asus

 

جدید ترین لپ تاپ های Asusدر رنج های قیمتی مختلف و با مشخصات سخت افزاری متفاوت که نیاز های طیف وسیعی از کاربران را پوشش می دهند در سال 2023 به بازار عرضه شده اند. ایسوس یکی از معروف ترین برند ها می باشد که در زمینه های مختلف ساخت ابزار تکنولوژی، مخصوصا ساخت لپ تاپ های قدرتمند فعالیت دارد. این برند انواع گوناگونی از لپ تاپ ها را برای کاربران مختلف تولید می کند.

به عنوان مثال شما می توانید لیست  بهترین لپ تاپ گیمینگ های دنیا را نگاه کنید که بخش عمده ای از آن را مدل های ایسوس تشکیل داده اند. البته مدل های این شرکت مختص به گیمینگ نمی باشد و لپ تاپ های سبک تر و ساده تر را نیز برای کارهای اداری و دانشجویی تولید می کند. در ادامه بهترین و  جدید ترین لپ تاپ های  Asusرا که در یک سال اخیر به بازار عرضه شده اند، معرفی می کنیم.

جدید ترین لپ تاپ های Asus

برند ایسوس هر ساله از تعدادی از لپ تاپ های جدید رونمایی می کند که در اینجا به معرفی جدید ترین مدل های این برند که ارزش خرید بالایی دارند، می پردازیم.

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس مدل ProArt Studiobook OLED H5600QM-L2200

این لپ تاپ که جدید ترین لپ تاپ ایسوس در سال2023 می باشد از پردازنده Intel Core i9 13980HX بهره گرفته است که یکی از جدید ترین و بهترین پردازنده های حال حاضر می باشد. در کنار این پردازنده مرکزی قدرتمند، از پردازنده گرافیکی Nvidia RTX3000 استفاده شده است که قدرت لپ تاپ را دو چندان می کند و اجرای بازی ها و کار های سنگین را برای لپ تاپ ممکن می سازد. صفحه نمایش این لپ تاپ 16 اینچی از نوع OLED بوده که رزولوشن آن 2000×3200 می باشد. از ویژگی های ممتاز این صفحه نمایش می توان به میزان روشنایی 550 نیت، نرخ پاسخ گویی 0.2 میلی ثانیه و نرخ تازه سازی 120 هرتز اشاره نمود. حافظه داخلی آن 1ترابایت SSD می باشد که امکان ارتقا نیز دارد. درگاه های یو اس بی Type-A، HDMI، درگاه جک 3میلی متری، درگاه LAN و درگاه Type-C می باشد.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX507VV i9 13900H 16GB 1TB RTX4060

این کانفیگ لپ تاپ asus از سری لپ تاپ های گیمینگ ایسوس می باشد که در کنار پردازنده مرکزی Core i9 13900H، از کارت گرافیک GeForce RTX 4060 بهره می برد که قدرت بالایی را در اجرای کار های سنگین به آن می دهد. حافظه داخلی آن 1 ترابایت SSD می باشد. همچنین این محصول از رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4  بهره مند می باشد. درگاه های این محصول شامل USB Type-A، درگاه HDMI و جک هدفون و میکروفن می باشند. این دستگاه دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی می باشد که در آن پنلی از نوع IPS به کار گرفته شده است و رزولوشن Full HD را نمایش می دهد. نرخ نوسازی این صفحه نمایش 144 هرتز می باشد. در این دستگاه از باتری لیتیوم یونی 4 سلولی 90 وات ساعتی استفاده شده است.

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G614JV i713650HX 16GB 512GB SSD

سومین لپ تاپی که از این برند معرفی می کنیم، لپ تاپ ROG Strix G614JV می باشد که یکی از بهترین و جدید ترین لپ تاپ های Asus در سال 2023 می باشد. صفحه نمایش این لپ تاپ 16 اینچی از نوع LED می باشد که پنلی از نوع IPS دارد و رزولوشن 1920×1200 پیکسل را نمایش می دهد. نرخ نوسازی آن 165 هرتز می باشد. این نرخ نوسازی کاملا متناسب با بازی کردن است.

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 صفحه بعد