x تبلیغات
عمومی

مشاوره سئو امین محتوا

 

یک مشاوره سئو اختصاصی می تواند به شما کمک کند در جریان تغییر روندهای وبسایتتان باشید و اطمینان حاصل کنید که استراتژی های سئویی به شما کمک میکند تا سریع تر به هدف خود برسید.

مشاور سئو (Search Engine Optimization) یک فرد یا شرکت است که به سازمان‌ها و وب‌سایت‌ها در بهبود رتبه سایت و نمایش آن‌ها در موتورهای جستجو کمک می‌کند. سئو یک روش استراتژیک است که برای افزایش بازدید و جذب ترافیک از موتورهای جستجو استفاده می‌شود. مشاور سئو با تحلیل و بهینه‌سازی عوامل مختلف مرتبط با سایت، اطمینان می‌یابد که وب‌سایت شما در نتایج جستجوی طبیعی و رتبه‌بندی مناسب قرار گیرد.

 

ویژگی‌های مشاور سئو شامل موارد زیر می‌شود:

 

1. تحلیل سایت: مشاور سئو توانایی تجزیه و تحلیل وب‌سایت شما را دارد و مشکلات موجود را شناسایی می‌کند. این شامل بررسی ساختار سایت، کلمات کلیدی، کد منبع، محتوا و عوامل دیگر است.

 

2. بررسی رقبا: مشاور سئو می‌تواند رقبای شما را بررسی کند و استراتژی‌هایی را برای شکست آنها و بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو پیشنهاد دهد.

 

3. تحقیق کلمات کلیدی: انتخاب کلمات کلیدی صحیح یا کیورد ریسرچ برای سایت شما امری حیاتی است. مشاور سئو می‌تواند تحقیقات لازم را برای شناسایی کلمات کلیدی مورد نیاز بر اساس صنعت و نیازهای شما انجام دهد.

 

4. آموزش محتوا نویسی: مشاور سئو می‌تواند محتوای سایت شما را بررسی کرده و توصیه‌هایی برای بهبود آن ارائه دهد. این شامل بهینه‌سازی عناوین، توضیحات متای، استفاده از کلمات کلیدی و بهبود ساختار جملات در محتوای سایت.

سبک آموزش روش پازلینگ زبان انگلیسی

 پکیج آموزش زبان انگلیسی روش پازلینگ زبان انگلیسی، توسط دکتر مهدی منوچهرزاده، استادی حرفه‌ای و با تجربه در حوزه آموزش زبان انگلیسی تهیه شده است و موضوعات هر یک از کلاس‌های ویدیویی با تدریس توسط خود دکتر منوچهرزاده ارائه می‌شود. همچنین در روش پازلینگ آموزش شما در مدت زمان 20 روز به راحتی می توانید به زبان انگلیسی مثل زبان مادری صحبت کنید. روش تدریس دوره های پازلینگ با سبکی جدید و جذاب طراحی شده است که با مطالعه درمورد دوره های آن کاملا شگفت زده خواهید شد.‌ هریک از این دوره های آموزشی پازلینگ زبان همراه با تمرین‌ های جذاب و سرگرم کننده به پیشرفت هرچه سریعتر سطح زبان انگلیسی شما کمک می‌کند.

محصولات آموزش زبان انگلیسی منوچهرزاده

محصولات پازلینگ منوچهرزاده درجهت یادگیری مکالمات، چهار مهارت اصلی دوره آیلتس، دوره PTE و مکالمه در سفر و غیره می باشد. بعد از دوره مکالمات شما به سطحی میرسید که به راحتی صحبت های روزمره تان ر انجام دهید و با تمامی ساختارهای زبان انگلیسی آشنا شوید و در آزمون آیلتس هم می توانید بهترین نمره را کسب کنید.البته این محصولات شامل گارانتی هم هست که با آرامش خاطر بیشتر می توانید تصمیم بگیرید. در ادامه این مقاله به طور مختصر در مورد  چند محصول آموزشی منوچهرزاده صحبت می کنیم.

دوره مکالمات ضروری 1 و 2

دوره مکالمات ضروری برای افرادی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اند و صحبت کردن به زبان انگلیسی برای آنها بسیار سخت و استرس زا است. در این دوره هر جمله ای که در ذهنتان می گذرد را میتوانید به زبان انگلیسی بگویید و ساختارهایی را اموزش می بینید که در واقع اگر دامنه ی لغاتتان بالا باشد، به راحتی زمان حال، گذشته، آینده، ماضی نقلی و از این دسته ساختارها را به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می کنید.

دوره مکالمات پیشرفته 1 و 2

در دوره مکالمات پیشرفته، با گرامری پیشرفته آشنا می شوید و با تسلط کامل دوره ی مکالمات ضروری، شما در این دوره با اصطلاحات سریال و فیلم ها، حرف های عامیانه، مکالمه های رسمی و دوستانه آشنا می شوید. دراین دوره با ساختار ماضی نقلی استمراری هم آشنا می شوید که با یادگیری این مبحث شما می توانید آزمون آیلتس را بالای 6.5 بگیرید. با گذراندن این دوره سطح شنوایی و درک مطالب شما افزایش می یابد و به راحتی می توانید جملات فیلم و اخبار را درک کنید.

دوره مکالمات حرفه ای 1 و 2

این دوره شامل چهار قسمت است که از جلسه اول تا چهارم به انواع پیشنهاد کمک و تعارف های رایج در زبان انگلیسی می پردازید. دوره مکالمات حرفه ای به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید یک سخنرانی تشکر و سپاسگزاری را به درستی انجام بدهید و زبان انگلیسی را به صورت روان و حرفه ای صحبت کنید. زبان آموزان در این دوره به تمام گرامرها و ساختارهای زبان انگلیسی مسلط می شوند و به راحتی می توانند در صحبت هایشان از تک تک گرامرهای انگلیسی مثل یک معلم زبان، استفاده کنند.

دوره پازل اسپیکینگ 1 و 2

در دوره پازل اسپیکینگ، زبان آموزان  با انواع سوالات بخش اسپیکینگ آیلتس آشنا می شوند. بعد از این دوره دیگر هیچ یک از سوالات اسپیکینگ برایتان تازگی ندارد و به راحتی می توانید به همه ی آنها با تسلط بالا پاسخ دهید. در این دوره به تجزیه و تحلیل مسائل مختلف و مزایا، معایب، مشکلات و راه حل آنها به زبان انگلیسی می پردازیم. این دوره یکی از بهترین دوره زبان انگلیسی است که بسیار وسیع است و درباره ی موضوعات مختلف صحبت می کنیم و با تمرین سلیس صحبت کردن و کمتر مکث کردن در بیان مطلب به روند یادگیری زبان انگلیسی سرعت می بخشیم.

دوره های زبان پازلینگ

  

روش پازلینگ زبان انگلیسی یک روش آموزش زبان است که بر اساس تقویت مهارت‌های شنیداری و تلفظ در زبان انگلیسی تمرکز دارد. این روش توسط سوزان استرانکس در کتابش "پازلینگ زبان انگلیسی" مطرح شده است. پازلینگ به معنای تجمیع قطعات کوچک تشکیل دهنده یک کلمه یا عبارت است و در این روش، زبان انگلیسی مانند یک پازل در نظر گرفته می‌شود که برای یادگیری آن باید قطعات کوچک آن را ترکیب کنیم.

 

در دوره پازلینگ ک یکی از بهترین دوره آموزش زبان انگلیسی است، تمرینات شنیداری و تلفظ از مهمترین بخش‌ها هستند. در این روش، ابتدا به صورت فعالانه به متن‌ها و مکالمه‌های صوتی گوش می‌دهید و تلاش می‌کنید کلمات و عبارات را با دقت بفهمید. سپس به تمرین تلفظ می‌پردازید و تلاش می‌کنید به درستی کلمات و عبارات را تلفظ کنید.

 

روش پازلینگ شامل مراحل زیر است:

 

1. شنیدن فعالانه: به متن‌ها و مکالمه‌های صوتی در زبان انگلیسی گوش داده و تلاش کنید معنی کلمات و عبارات را به درستی درک کنید.

 

2. تمرین تلفظ: با استفاده از تمرینات تلفظ، کلمات و عبارات را به درستی تلفظ کنید. می‌توانید از فیلم‌ها، پادکست‌ها، ویدیوهای آموزشی و منابع دیگر برای تمرین تلفظ استفاده کنید.

 

3. تمرین مکالمه: با استفاده از نمونه‌های صوتی یا بازی‌های نقش‌آفرینی، تمرین مکالمه را انجام دهید. در این مرحله، تلاش کنید برای استفاده از کلمات و ع

 

باراتی که یاد گرفته‌اید، از زبان انگلیسی در مکالمه خود استفاده کنید.

 

4. تمرین خواندن: به متون مختلف در زبان انگلیسی مانند مقالات، رمان‌ها، وبلاگ‌ها و ... مشغول شوید. خواندن باعث گسترش دایره لغات، بهبود ساختار جملات و درک مطلب بهتر می‌شود.

 

5. تمرین نوشتن: با نوشتن متون و مقالات کوتاه در زبان انگلیسی، تمرین کنید. می‌توانید از سرویس‌های بررسی نوشتاری آنلاین استفاده کنید تا بازخورد دریافت کنید و بهبود یابید.

 

مهمترین نکته در روش پازلینگ، تمرین منظم است. هر روز به مدت کوتاهی برای تمرین شنیداری، تلفظ و سایر مهارت‌ها اختصاص دهید و تداوم را حفظ کنید. همچنین، منابع آموزشی متنوعی را استفاده کنید تا مهارت‌های خود را در زبان انگلیسی تقویت کنید.

سئوی سایت چیست؟

 

سئو به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و به فرایند بهبود قابلیت دسترسی و رتبه بندی یک وب سایت در نتایج جستجوگرها مانند گوگل و بینگ می‌گویند. با استفاده از تکنیک‌های سئو، وب سایت‌ها تلاش می‌کنند تا در نتایج بالایی در مقایسه با سایر رقبا قرار بگیرند. سئو شامل چندین عامل اصلی مانند کلمات کلیدی، محتوای سایت، لینک سازی، سرعت بارگذاری و امنیت سایت است. بهبود هر یک از این عوامل می‌تواند به بهبود جایگاه یک وب سایت در نتایج جستجوی طبیعی منجر شود.

سئو (SEO) و کیورد ریسرچ (Keyword Research) دو عبارت مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند که در بهبود موقعیت و رتبه وب سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو اینترنتی تاثیر بسزایی دارند. کیورد ریسرچ به فرآیند جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با صنعت، محصول یا خدمات ارائه شده در وب سایت می پردازد. این فرآیند شامل استفاده از ابزارهای تحقیقی و تحلیلی برای پیدا کردن کلمات کلیدی با بالاترین حجم جستجو در موتورهای جستجو می باشد. سپس باید این کلمات را در محتوای سایت بهینه‌سازی کرد. بهینه سازی سئو، فرآیندی است که با استفاده از تکنیک های مختلف، باعث بهبود موقعیت سایت در نتایج جستجو می شود. بهینه سازی سئو شامل بهینه سازی تکنیکال، بهینه سازی محتوا و بهینه سازی عناصر خارج از سایت مثل لینک های ورودی به سایت است. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید، کلمات کلیدی مرتبط با محصولاتتان را باید پیدا کنید و آن‌ها را در عنوان و متن محتوای سایتتان استفاده کنید. همچنین، باید از تکنیکال بهینه‌سازی و بهینه‌سازی لینک های ورودی به سایت خود نیز استفاده کنید تا موقعیت سایتتان در نتایج جستجو بهبود یابد.

خدمات سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به منظور بهبود موقعیت و رتبه سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو انجام می‌شود. این خدمات شامل موارد زیر می‌شود:

 

۱. کیورد ریسرچ: در این مرحله با استفاده از ابزارهای تحلیلی و تحقیقی، کلمات کلیدی را برای صفحات وب سایت پیدا می‌کنیم و در محتوا و عناصر دیگر سایت بهینه‌سازی می‌کنیم.

 

۲. بهینه‌سازی تکنیکال: در این مرحله، عناصر فنی و بهینه‌سازی صفحات وب سایت را ارزیابی و بهبود می‌بخشیم. این شامل بهبود سرعت بارگذاری صفحات، بهینه‌سازی ساختار سایت و اصلاح خطاهای فنی می‌شود.

 

۳. بهینه‌سازی محتوا: در این مرحله، محتوای سایت را به گونه‌ای بهینه‌سازی می‌کنیم که کاربران و موتورهای جستجو بهترین تجربه را داشته باشند. این شامل بهبود محتوای متنی، تصویری و ویدیویی سایت می‌شود.

 

۴. بهینه‌سازی لینک‌های ورودی: بهینه‌سازی لینک‌های ورودی به سایت باعث افزایش قدرت سئو سایت شده و بهبود موقعیت آن در نتایج جستجو کمک می‌کند.

ارتودنسی نیم فک چیست؟

 

در این مقاله قصد داریم به معرفی ارتودنسی نیم فک دندان پرداخته و شما را بیشتر با آن آشنا سازیم. همانطور که می دانید امروزه ارتودنسی دندان در کنار دیگر روش های درمانی مانند ایمپلنت، لمینت، از جمله درمان های معروف دندانپزشکی جهت تشخیص و درمان ناهنجاری های دندان و اجزای مرتبط با آن می باشد. در واقع ارتودنسی یکی از چندین شاخه‌ تخصصی در رشته دندانپزشکی است که به طور اختصاصی با تشخیص و درمان ناهم ردیفی دندان‌ ها و بی ‌نظمی اجزای ناحیه فک سروکار دارد. ارتودنسی نیم فک یکی از مدل های ارتودنسی دندان می باشد که جهت درمان یک فک بکار برده می شود. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

انواع ارتودنسی نامرئی

انواع مختلفی از ارتودنسی نامرئی وجود دارد. بسته به عواملی مانند نوع مشکلی که باید درمان شود، متخصص ارتودنسی بهترین روش را توصیه می‌کند. بنابراین برای اینکه بفهمید کدام نوع ارتودنسی زیبایی برای نیازهای شما مناسب‌تر است، بهتر است با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید. انواع مختلف این نوع ارتودنسی موجود را می‌توان به دو گروه ارتودنسی ثابت نامرئی و ارتودنسی متحرک نامرئی تقسیم کرد و شما میتوانید تمام اصطلاحات ارتودنسی را مطالعه کنید

ارتودنسی ثابت نامرئیدر بین دستگاه‌های ثابت، رایج ترین انواع آن عبارتند از: براکت سرامیکی، براکت نامرئی و بریس لینگوال یا پشت دندانی (که براکت‌ها در پشت دندان‌ها قرار دارند) .

ارتودنسی متحرک نامرئیالاینرهای شفاف جایگزین کاربردی‌تری برای دستگاه‌های ارتودنسی ثابت هستند و علاوه بر قابل جابجایی بودن، مزایای بی شماری را نیز دارا هستند.

ارتودنسی ثابت نامرئی با براکت‌ نامرئی

براکت نامرئی علیرغم بودن در دسته دستگاه‌های ارتودنسی نامرئی، شبیه به براکت فلزی سنتی است؛ با این تفاوت که براکت نامرئی از سرامیک یا پلاستیک شفاف ساخته شده است. رنگ‌های آن شبیه مینای طبیعی دندان و شفاف بوده و تقریبا نامرئی هستند. این براکت‌ها به سختی قابل‌دیدن از فاصله بسیار نزدیک هستند. حتی با وجود اینکه این دستگاه‌ها در روش ارتودنسی ثابت و نامرئی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند دستگاه‌های فلزی سنتی نیاز به پیگیری های مکرر با مراجعه ماهانه به دندانپزشک برای تنظیم قوس دارند.

ارتودنسی ثابت نامرئی با براکت لینگوال یا پشت دندانی

بریس‌های لینگوال تنها نوع بریس‌های فلزی نامرئی هستند. آن‌ها را می‌توان در دسته دستگاه‌های این مدل از ارتودنسی طبقه‌بندی کرد، زیرا در پشت دندان قرار می‌گیرند و از بیرون نامحسوس (نامرئی) هستند.

این نوع دستگاه نیز برای تنظیم نیاز به پیگیری ماهانه حضوری با متخصص ارتودنسی دارد.”

ارتودنسی متحرک نامرئی با الاینرهای شفاف

انقلاب واقعی در این ارتودنسی بیش از 20 سال پیش با الاینرهای شفاف رخ داد. الاینر یک دستگاه متحرک متشکل از دو آتل شفاف است که کاملا با دندان‌های بیمار سازگار و متناسب است. این الاینرها برای حرکت تدریجی دندان‌ها تا زمان قرارگیری آن‌ها به نحوه درست، فشار وارد می‌کنند.

به لطف این الاینرهای شفاف، بیمار می‌تواند با مسواک زدن دندان‌های خود، بدون اینکه دستگاه از دسترسی به هیچ ناحیه‌ای جلوگیری کند، بهداشت دهان و دندان بهتری داشته باشد.

الاینرهای شفاف بسیار بادوام هستند و بسیار بعید است که بشکنند مگر اینکه به درستی از آن‌ها مراقبت نشود.”

 

نقشه سایت چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

 نقشه سایت (Site map) در واقع طرحی از وب‌سایت مورد نظر شما است که موتورهای جستجو با کمک آن می‌توانند تمام محتوای وب‌سایت را پیدا کرده، کرول کنند و البته به فهرست SERP خود اضافه نمایند. حتی به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که کدام صفحات در سایت مهمتر و موثرتر هستند.

 

انواع نقشه سایت

دو نوع اصلی Sitemap وجود دارد که با نام‌های XML و HTML آن‌ها را می‌شناسیم.

نقشه‌های سایت XML ساختار منحصر به فردی دارند که کاربر هرگز نمی‌تواند آن را ببینید. این نقشه‌ها فقط به موتورهای جستجو اطلاع رسانی می‌کنند که چه محتوای در صفحه یک سایت وجود دارد، چندبار صفحات به‌روز رسانی شده‌اند و همچنین اهمیت کلی صفحات نسبت به یکدیگر به چه صورت است.

اگر بخواهیم خیلی ساده بیان کنیم، سایت مپ وب‌سایت شما را به طور کلی کاربرپسند می‌کند. موضوع سایت شما منسجم‌تر خواهد بود و کاربران می‌توانند بخش‌های مهم وب‌سایت و لینک‌ها را در یک صفحه ببینند. در واقع این نقشه یک اسکلت کلی برای ساختار وب‌سایت است.

نقشه سایت HTML طوری طراحی شده است که کاربران اینترنت از آن استفاده کنند و موقع سرچ محتوای مورد نظر خود بتوانند از آن کمک بگیرند. زمانی که یک سایت مپ ایجاد می‌شود، برخی از قالب‌ها را نمی‌توان به ابزارهای وب مستر گوگل ارسال کرد. یعنی فقط چند نمونه از قالب‌ها قابل ارسال کردن هستند و باید از بین آن‌ها نمونه مورد نظر را انتخاب کنید.

 

اگر بخواهیم نقشه‌ها را جزئی‌تر و بر اساس کاربردشان بررسی کنیم، به 4 دسته تقسیم می‌شوند:

:Normal XML Site mapاین نوع نقشه سایت تقریبا بین تمامی وب‌سایت‌ها مشترک است و به صورت خودکار ایجاد می‌شود.

:Video Site mapاین نوع نقشه به صورت خاص روی ویدئوهای وب‌سایت شما تاثیر دارد. یعنی به گوگل نشان می‌دهد که شما محتوای ویدئویی روی وب‌سایت خود دارید.

:News Site mapبه گوگل کمک می‌کند محتوای سایت‌هایی که برای Google News تهیه و تایید شده‌اند را پیدا کند.

:Image Site mapگوگل از طریق این نقشه تمام تصاویری که روی وب‌سایت شما وجود دارد را پیدا می‌کند.


دلیل اهمیت نقشه سایت

همه موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو و بینگ از طریق نقشه سایت به صفحات مختلف وب‌سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند. گوگل در خصوص نحوه دسترسی به صفحات اذعان داشت:

” اگر صفحات سایت شما به درستی لینک شده باشند، کرولرهای گوگل معمولا سریعتر و بهتر به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.”

 

چرا نقشه سایت مهم است؟

به عبارت دیگر شاید نیاز نباشد که حتما Site map داشته باشید و از آن استفاده کنید. ولی قطعا وجود آن برای رشد وب‌سایت شما مفید خواهد بود و منطقی است که برای پیشرفت رتبه خود از هیچ اقدامی ساده عبور نکنید.

اگر وب‌سایت نوپایی دارید و بک‌لینک‌های زیادی دریافت نمی‌کنید، بهترین گزینه برای شما نقشه سایت خواهد بود. شاید هم وب‌سایت شما چند هزار صفحه داشته باشد. با فرض اینکه شما فرآیند لینک‌سازی داخلی را به خوبی انحام داده باشید و تعداد زیادی لینک خارجی به سمت شما آمده باشد، گوگل برای درک همه این صفحات و جزئیات هر صفحه کار خیلی زیادی خواهد داشت. در این شرایط است که سایت مپ وارد صحنه می‌شود و اثرگذاری مثبت دارد.

 

اثر نقشه سایت در سئو

در حال حاضر سئو برای رشد صفحه و کسب رتبه بالا در بین نتایج سرچ کافی نیست. رقابت بین وب‌سایت‌ها شدید است و همه تلاش می‌کنند رتبه بالاتری در SERP کسب کنند تا بیشتر دیده شوند. در چنین شرایطی اگر نقشه‌های سایت را در کنار سئو به کار بگیرید، قطعا رتبه بهتری کسب می‌کنید.

موتورهای جستجو یک وب سایت را کرول می‌کنند و متا تگ‌ها و فایل‌های .txt را در کنار سایر داده‌های مرتبط با هدف کاربران، بررسی می‌کنند.

زمانی که یک نقشه سایت HTML به وجود می‌آید، در صفحه اصلی وب‌سایت قرار می‌گیرد تا مطمئن شود شامل تمام صفحات جداگانه در وب‌سایت است. یعنی بازدیدکنندگان وب‌سایت می‌توانند به راحتی تمام اطلاعات هر صفحه از سایت را در اولین صفحه ببینند و در دسترس داشته باشند. در نتیجه تعدادی از این صفحات که توسط موتور جستجو کرول و ایندکس می‌شوند، رشد می‌کنند. به همین دلیل هم رتبه صفحات بالاتر می‌رود و رشد قابل توجهی را تجربه خواهید کرد.

 

 

نقشه سایت XML به صاحب وب‌سایت اجازه می‌دهد اطلاعات خاص مورد نیاز برای کرول شدن توسط موتورهای جستجو تقویت شوند. علاوه‌بر این، می‌توانید سلسله مراتب یا اولویت محتوای وب‌سایت را سفارشی کنید. حتی می‌توانید اطلاعات بیشتری مثل آخرین زمان آپدیت محتوا را ببینید.

نکاتی درمورد طول محتوای ایده‌آل

 تا چند سال قبل اگر از یک کارشناس سئو می‌پرسیدید که طول محتوای وبلاگ ما چقدر باشد تا ترافیک بیشتری جذب کنیم، با دلیل و با ارائه مستندات کاری خود می‌گفت که حدود 250 کلمه برای یک وبلاگ مناسب است. برخی دیگر حتی فکر می‌کردند یک محتوای 250 کلمه‌ای طولانی و خسته کننده است.

اما امروزه ما شاهد این هستیم که وبلاگ‌های معتبر زیادی مقالات و محتواهایی بین 1500 الی 5000 کلمه را به کاربران ارائه می‌دهند. در حال حاضر در دنیای SEO ما اصطلاح thin content را داریم که به محتوای 300 کلمه‌ای یا کوتاه‌تر گفته می‌شود. محتواهای نازک یا لاغر اصولا اخبار یا توضیحات کوتاهی در مورد محصولی خاص را شامل می‌شوند و اگر در جایی غیر از این موقعیت‌ها استفاده شوند، عملا کیفیت چندانی برای سئو نخواهند داشت.

همه این توضیحات نشان می‌دهند معیاری که چند سال قبل معتبر و مناسب بود، در حال حاضر ارزش چندانی در سئو ندارد. اگر 10 مقاله برتر گوگل را در مورد موضوعات مختلف بررسی کنید، متوجه می‌شوید که طول محتوا در این صفحات به طور میانگین 2000 کلمه و یا بیشتر است.

” محتوای طولانی‌تر، شانس دریافت رتبه‌ی بهتری در نتایج سرچ گوگل خواهد داشت.”

در واقع چون محتوای طولانی اشتراک‌گذاری‌ها بک‌لینک‌های بیشتری دریافت می‌کند، افزایش رتبه سریعتری دارد.

 

طول محتوا یکی از عوامل مهم رتبه‌بندی است

داشتن محتوای باکیفیت در تعداد بالا، اصل مهمی در رشد کسب و کار شما است. اگر این ادعا را دارید که طولانی بودن محتوای شما به دلیل باکیفیت بودن آن است، می‌توانید مطمئن باشید که رتبه وب‌سایت شما ارتقا پیدا خواهد کرد. اما باز هم تکرار می‌کنیم:

” همه استراتژی‌های سئو برای همه فیلدهای کاری مناسب نیستند.”

بعضی از کارشناسان سئو ادعا دارند که یک محدوده خاصی از تعداد کلمات وجود دارد که به آن ” Sweet Spot” گفته می‌شود. طبق ادعای آن‌ها، اگر محتوای شما در محدوده این تعداد باشد، قطعا به صفحه اول نتایج گوگل راه پیدا می‌کند.

 

اما این ادعاها برای همه استراتژی‌ها کار نمی‌کنند و فقط باعث می‌شوند بازاریابان و شرکت‌ها با این تفکر که محتوای طولانی‌تر مناسب‌تر است، طول محتوا در صفحات خود را به یک عدد و رقم خاص نزدیک کنند.

 

چرا ادعا می‌شود محتوای طولانی در وبلاگ رتبه بهتری می‌گیرد؟

پست طولانی شامل اطلاعات بیشتری برای مخاطب است.

اطلاعات آن در حالت عادی مفیدتر و مرتبط‌تر است.

مردم تمایل بیشتری به اشتراک‌گذاری مقالات طولانی و البته معتبر دارند.

اگر قبلا محتواهای طولانی رتبه خوبی نمی‌گرفتند، به این دلیل بود که الگوریتم‌های گوگل پیشرفت خاصی در حوزه تشخیص و درک عنوان‌ها و تطابق آن‌ها با بطن محتوا را نداشتند.

 

تعداد کلمات مناسب برای هر نوع از محتواهای وب‌سایت

ما به عنوان تیم متخصص امین محتوا توصیه می‌کنیم که قبل از هر کاری اول هدف وب‌سایت و تولید محتوای خود را تعیین کنید. هدف مشترک بین تمام صاحبان کسب و کارهای آنلاین این است که رتبه بالاتری در سرچ گوگل کسب کنند تا ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت نمایند. همانطور که بارها و بارها به آن اشاره کرده‌ایم، جذب ترافیک ارگانیک منجر به افزایش فروش خواهد شد.

با توجه به آمار تحقیقات، حجم URLهای تولید شده از سرچ‌های ارگانیک که به محتوای طولانی منتهی شدند، بیشتر از دیگر محتواها است. فعلا محدوده مقالات تخصصی بین 2250 تا 2500 کلمه در نظر گرفته شده است.

طول محتوا می‌تواند در بخش‌های مختلف یک وب‌سایت واحد متفاوت باشد. در واقع چنین شرایطی بسیار طبیعی و از دید تخصصی، حرفه‌ای تر است. گوگل با رفتار ربات‌گونه میانه‌ی خوبی ندارد. یک پست طولانی احتمال بیشتری برای تولید بک‌لینک‌های باکیفیت دارد و به همین دلیل روی فاکتورهای رتبه‌بندی تاثیر خواهد داشت.

باز هم تکرار می‌کنیم که محتوای کوتاه بی‌ارزش نیست و اگر در جای درست استفاده شود، قطعا باعث پیشرفت رتبه شما خواهد شد. اما دو محدوده‌ی مناسب برای تولید محتوا وجود دارد.

1000 الی 3000 کلمه برای پست وبلاگ بسیار مناسب است. اگر محتوایی با این تعداد کلمات توسط یک محتوا نویس حرفه‌ای تولید شود، به راحتی پاسخگوی سوالات و نیاز کاربران خواهد بود. مخاطبان در چنین شرایطی خیلی سریع و به طور بهینه جواب پرسش خود را می‌گیرند.

متن‌های کوتاه بین 300 الی 600 کلمه‌ای برای صفحات فرود و توضیحات هر فیلد بسیار مناسب هستند. اگر می‌خواهید خدمات خود را در صفحه اصلی معرفی کنید، قطعا باید در این محدوده بنویسید.

تاثیر محتوای تکراری روی سئو

 امروزه ما با یک مشکل خاص برای سئو مواجه هستیم. به عبارت ساده‌تر، محتوایی که در صفحات مختلف وب، در یک سایت یا در سایت‌های مختلف یکسان یا تا حد زیادی مشابه تکرار می‌شود. این عمل عموماً نتیجه بهینه‌سازی ضعیف یا تنبلی است و می‌تواند باعث بدتر شدن رتبه صفحات و به طور کلی مشکل در موقعیت یابی این محتوا شود. در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد این نوع محتوا، نحوه تشخیص آن و چگونگی حل این مشکل بدانید را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

 

تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت و تعریف آن

قبل از بررسی تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت ابتدا به تعریف آن می‌پردازیم. اگر بخواهیم تعریفی دقیق ارائه کنیم، این محتوا که در انگلیسی به آن Duplicate Content می‌گویند، محتوایی است که به عنوان یک کپی یکسان یا بسیار مشابه در یک وب‌سایت واحد یا در چندین دامنه ظاهر می‌شود. بنابراین هر محتوایی که در بیش از یک آدرس وب یافت می‌شود، محتوای کپی شده یا تکراری به شمار می‌آید. این عمل می‌تواند منجر به پیامد جدی برای سئو سایت شود.

"همچنین در نظر داشته باشید که بخش‌هایی از متن که به زبان‌های دیگر باشد، محتوایی تکراری در نظر گرفته نمی‌شوند. علاوه بر آن نقل‌قول‌ها (حتی کل پاراگراف‌ها) به عنوان یک خطا شناسایی نمی‌شوند."

 

تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت و دلیل اشتباه بودن استفاده از این نوع محتوا

در حالی که محتوایی که تکراری باشد از نظر فنی جریمه به همراه ندارد، هنوز هم گاهی اوقات می‌تواند بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد. وقتی چندین محتوای به طور قابل توجهی مشابه در بیش از یک موقعیت در اینترنت وجود داشته باشد، گوگل برای تصمیم گیری اینکه کدام نسخه برای آن جستجوی خاص بیشتر مرتبط است به مشکل می‌خورد.

به طور کلی Duplicate Content مشکلی است که باید به فکر راه‌حل برای آن باشیم زیرا هیچ‌گونه ارزشی در زمینه تجربه کاربر در صفحات سایت که باید نقطه کانونی هر محتوای منتشر شده باشد، ارائه نمی‌دهد. بیایید با مثالی تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت را شفاف‌تر کنیم: با تصور کردن خود در جایگاه یک کاربر، آیا به طور مرتب از سایتی بازدید می‌کنیم که دارای مقالات غیر اصلی و محتوای کپی شده است یا مایل هستیم منبع اصلی این اطلاعات را مستقیما بخوانیم؟

 

علاوه بر مشکلات در جستجوی ارگانیک، محتوای تکراری همچنین می‌تواند نقض‌کننده خط ‌مشی‌های Google AdSense Publisher باشد و این می‌تواند از استفاده از Google Ads در سایت‌هایی با محتوای کپی یا تکراری جلوگیری کند. صفحاتی که محتوای دیگران را با تغییرات جزئی از طریق بازنویسی دستی آن یا جایگزینی برخی اصطلاحات با مترادف‌های ساده کپی می‌کنند، هیچ ارزش اساسی را به کاربر ارائه نمی‌دهند.

 

تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت در بخش خارجی سایت

محتوای تکراری خارجی، حالتی است که یک قطعه کامل از محتوا یا بخشی از آن (مانند یک پاراگراف) در چندین سایت تکرار شود.

این خطا می‌تواند ناشی از یک سری عوامل باشد؛ به عنوان مثال در شرکت های تجارت الکترونیکی که برگه های محصول ارائه شده توسط سازنده اصلی یک کالا را برای فروش به صورت تکراری و بدون تغییر منتشر می‌کنند، زیاد است. اما گاهی اوقات می تواند به صورت عمدی و یک تکنیک دستکاری برای کنترل رتبه‌بندی موتورهای جستجو یا کسب ترافیک بیشتر باشد.

احتمالی که گوگل متوجه آن می‌شود و سعی می‌کند آن را مجازات کند (با جریمه کردن رتبه سایت‌های درگیر یا حتی حذف سایت‌ها از ایندکس). زیرا روش‌های فریبنده مانند این می‌تواند باعث تجربه کاربری نامطلوب شود. این به نوعی یکی از موارد منفی در تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت است.

علاوه بر این، این نوع محتوا باعث شرمساری ربات گوگل نیز می‌شود؛ چراکه کاربران در مواجهه با محتوای یکسان در URL های مختلف، در ابتدا نمی‌توانند بفهمند که منبع اصلی کدام است و در نتیجه مجبور می‌شوند برای اولویت‌بندی عواملی مانند تاریخ نمایه سازی، اعتبار سایت و غیره را بررسی کنند.

 

تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت در بخش داخلی سایت

موضوع موردبحث دیگر، محتوای تکرارشده در همان سایت است که به عنوان محتوای تکراری داخلی نیز شناخته می‌شود.

در این مورد، آسیب‌ها جزئی‌تر هستند و عمدتاً به بدتر شدن رتبه‌بندی صفحات حاوی Duplicate Content در SERP مربوط می‌شوند. این نیز به دلیل دشوار شدن کار خزنده‌های موتورهای جستجو برای تعیین نسخه اصلی و نشان دادن آن کاربران است.

 

چگونگی تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت

آیا محتوای تکرارشده تهدیدی برای سئو سایت است؟ تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت به چه صورت است؟ بیایید مثالی بزنیم: تصور کنید که می‌خواهید تعریف یک کلمه خاص را در دو نسخه از یک واژه‌نامه پیدا کنید. نسخه اول به دلیل خطای چاپ، دارای صفحه‌های تکراری بسیاری است. در عوض نسخه دوم اصلاح شده است و تکراری در آن وجود ندارد. کدام یک را ترجیح خواهید داد؟

به همین دلیل است که غفلت از مدیریت محتوای داخلی، خزیدن سایت شما را برای گوگل دشوار می‌کند. درواقع، در صورت وجود صفحات تکراری، این اتفاق می افتد که:

خزنده نمی داند کدام نسخه را باید در فهرست قرار دهد و کدام را حذف کند: درست است که می‌تواند یک مورد را انتخاب کند، اما اصلا مطمئن نیست که بهینه است یا نه.

اتلاف بودجه خزیدن پیش می‌آید که در سایت‌های بزرگ‌تر می‌تواند منابع اصلی را از نمایه پنهان کند.

لینک جویس به جای اینکه در یک صفحه واحد ادغام شود، پراکنده می‌شود.

خزنده نمی‌داند کدام آدرس اینترنتی را باید در نتایج قرار دهد، تا آنجا که ممکن است موارد تکراری را در رقابت با یکدیگر قرار دهد.

 

"می‌توانیم با مدیریت کردن موارد تکراری، راه را برای خزنده از طریق یک مسیر روشن و بدون مانع هموار کنیم."

 

آیا می خواهید موقعیت ارگانیک خود را در تجارت الکترونیکی به بهترین حالت برسانید؟

 

خوب پس باید مطمئن شوید که صفحات قابل نمایه سازی سایت شما باید منحصر به فرد، مفید و اصلی باشند!

آیا نام دامنه روی سئو اثر دارد؟

 نام دامنه می‌تواند بر روی سایت شما و موقعیت آن از منظر سئو تأثیر بگذارد. نام دامین، هویت نام تجاری را تعیین کرده و تجارت شما را معرفی می‌کند: این دقیقا چیزی است که کاربران وقتی می‌خواهند شما را پیدا کنند به یاد می‌آورند و در گوگل تایپ می‌کنند. به همین دلیل انتخاب نام دامنه از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

انتخاب یک نام مناسب سئو برای دامنه می‌تواند به شما کمک کند موقعیت خود را در SERP بهبود بخشید و به شما این امکان را می‌دهد که کلیک‌های بیشتر و در نتیجه ترافیک ارگانیک، لیدها و مشتری‌های بیشتری کسب کنید.

بدیهی است که باید به دنبال تناسب بین اهداف سئو و استراتژی هویت برند خود باشید. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا اهمیت دامنه و نحوه انتخاب نام آن را برای شما توضیح دهیم.

 

دامنه چیست؟

قبل از بررسی نام دامنه بیایید اول ببینیم که دامنه چیست؟ ساده‌ترین راه برای توضیح معنای دامنه این است: اگر وب‌سایت شما یک خانه است، دامنه آدرس شما است؛ آدرس اینترنتی که کاربران در نوار URL مرورگر برای دسترسی به وب‌سایت شما تایپ می‌کنند. چند نمونه از دامنه‌های اینترنتی عبارتند از:

Creativemotions.it

Google. com

Facebook.com

Wikipedia.org

Yahoo.com

Instagram.com

برای تعریف فنی‌تر دامنه باید بگوییم که اینترنت شبکه عظیمی از رایانه‌های متصل از طریق شبکه‌ای از کابل‌ها است. به هر رایانه یک آدرس IP منحصر به فرد اختصاص داده می‌شود که رایانه‌ها بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آدرس IP مجموعه‌ای از اعداد است که برای شناسایی هر کامپیوتر خاص استفاده می‌شود. یک آدرس IP معمولی به شکل زیر است:

192.168.1.1

به‌خاطرسپردن آدرس IP دشوار است، بنابراین دامنه‌های وب‌سایت برای حل این مشکل اختراع شدند. به‌جای تایپ کردن رشته‌ای از اعداد که به سختی به در ذهن می‌مانند، کاربران برای بازدید از یک وب‌سایت فقط باید دامنه یک سایت مانند  semrush.comرا تایپ کنند.

 

نام دامنه چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

در رابطه با تاثیر نام دامنه روی سئو باید گفت که گوگل موارد زیر را برای تصمیم گیری در مورد رتبه‌بندی یک وب‌سایت تجزیه و تحلیل می‌کند: موضوع آن (سایت در مورد چیست) و سطح اعتبار آن. نام دامین می‌تواند سرنخی برای موتور جستجو برای درک موضوع سایت باشد.

درنظر داشته باشید که نامی که برای دامنه انتخاب می‌کنید مستقیما بر رتبه‌بندی ارگانیک تأثیر نمی‌گذارد. اما انتخاب یک نام به‌یادماندنی همچنان ضروری است. یک دامنه آسان به‌خاطرسپردن نام تجاری را آسان‌تر می‌کند، که مزایای زیادی مانند کلیک بیشتر در نتایج جستجو و تعامل بهتر صفحه را به همراه دارد. این‌ها هر دو عامل رتبه‌بندی مستقیم هستند.

"همچنین به مرور زمان و بسته به رتبه سایت، تمامی امتیازات و اعتبار سایت به دامنه گره می‌خورد. در صورت تغییر نام آن، حفظ این اعتبار در آینده دشوار خواهد شد. از این رو انتخاب نام دامنه خوب از ابتدا اهمیت دارد."

 

چگونه نام دامنه را انتخاب کنیم؟

تا اینجا فهمیدیم که نام دامنه، نقش خاصی در موقعیت‌یابی و رتبه‌بندی سایت ما دارد. به همین دلیل، اکنون به تعدادی از دستورالعمل‌ها اشاره خواهیم کرد که باید در هنگام انتخاب نام دامنه در نظر گرفته شوند:

سعی کنید دامنه ای را انتخاب کنید که حاوی کلمه کلیدی متناسب با صنعت شما باشد

برای موتور جستجو آسان نیست که بداند موضوع یک وب‌سایت چیست. عملکرد موتورهای جستجو به این صورت است که آن‌ها کلمات کلیدی را در مکان‌هایی که باید کلمه کلیدی در آنجا باشد پیدا می کنند. خب URL یکی از آن مکان‌ها است.

"اما مراقب باشید! اگر یک کلمه کلیدی بسیار رایج است، ممکن است رقبا نیز از آن استفاده کنند. به همین دلیل باید در مورد انتخاب خود خوب فکر کنید."

 

بررسی اینکه چه زمانی بهتر است به جای ساب دامین از زیرپوشه استفاده کنید

از نظر سئو، موتور جستجو با ساب‌ دامین به عنوان یک وب‌سایت جداگانه برخورد می‌کند. و این می‌تواند در مورد حفظ اعتبار سایت مشکل‌ساز باشد. بنابراین، زیرپوشه‌ها جایگزین بسیار خوبی برای سازماندهی سایت بوده و همچنین برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو مفید هستند.

برای ساخت زیرپوشه، شما باید برای هر کتگوری از سایت یک پوشه ایجاد کنید و سپس یک بخش از URL هر صفحه‌ای که شامل آن کتگوری می‌شود را به URL آن پوشه اضافه کنید.

 

یک دامنه مختصر و دقیق ایجاد کنید

در حالی که کلمات کلیدی طولانی برای استراتژی محتوای سئو بسیار مهم هستند، اما برای نام دامنه چندان ارزشمند نیستند.

بهتر است با انتخاب نامی کوتاه و به یاد ماندنی در این زمینه بسیار صریح‌تر و مستقیم‌تر عمل کنید. کاربران تمایل ندارند که نام صفحه شما پیچیده باشد.

 

خط فاصله در نام دامنه خود را حذف کنید

هنگامی که نام دامنه از دو یا چند کلمه تشکیل شده است (مانند www.mypage.com)، قرار دادن خط فاصله برای جدا کردن آن‌ها می‌تواند وسوسه انگیز باشد و شاید با خود فکر کنید که این کار خواندن را آسان‌تر می‌کند. اما مراقب باشید زیرا این عمل اغلب باعث می‌شود دامنه کمتر خوانده شود و در هر صورت هرگز از بیش از یک خط فاصله استفاده نکنید.

On-page SEOیا سئو داخلی چیست؟

 سئوی  داخلی، به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که جهت بهینه‌سازی سایت و کسب رتبه بالاتر  در گوگل انجام می‌شود. این کار از طریق یافتن و انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری صورت می‌گیرد و باعث می‌شود ترافیک ارگانیک افزایش یابد. این فرآیند در واقع برچسب‌های عنوان، خود عنوان، محتوا و عبارت‌های هدف جستجو را با کمک کلمات کلیدی تراز می‌کند و در دسترس گوگل قرار می‌دهد.

فرآیند بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت از سئوی خارجی، سئوی داخلی و سئوی تکنیکال تشکیل شده است و این فاکتورها هرکدام به صورت جداگانه تاثیری در الگوریتم گوگل دارند. بعضی از افراد On-page SEO را با سئوی تکنیکال یکی می‌دانند و گاهی حتی اصطلاح آن‌ها را جابجا استفاده می‌کنند. اما به صورت تخصصی بهتر است که این دو را از هم جدا کنیم و به طور تفکیک شده روی هر کدام تمرکز کنیم تا هیچ اقدامی را برای رتبه گرفتن محتوای سایت‌مان از دست ندهیم.

از بعد تخصصی، Technical SEO یا همان سئو تکنیکال و فنی روی مواردی مثل سرعت صفحه، سرعت بالا آمدن سایت، محتوای تکراری، ساختار سایت، Crawling  و Indexing تمرکز دارد. یعنی فرآیند بهینه‌سازی را به طور کلی روی تمام بخش‌های سایت انجام می‌دهد، در حالی که سئوی داخلی، درون صفحه و روی URLهای خاص متمرکز است.

سئوی خارجی یا اف پیج سئو نیز شامل تمام اقدامات و عناصری است که خارج از وب‌سایت اتفاق می‌افتند. مثلا لینک سازی خارجی یکی از این اقدامات است.

 

چرا سئو داخلی On-page SEO برای گوگل مهم است؟

گوگل مدام الگوریتم سرچ خود را تغییر می‌دهد. در سال 2021 و با انجام 800000 تست، الگوریتم خود را بیشتر از 5000 بار آپدیت کرد. با همه‌ی این آپدیت‌ها اما، همچنان کامل نیست و برای درک محتوای جدید به کمک نیاز دارد. جالب است بدانید ” سئوی داخلی راهی برای پرکردن خلاءهای گوگل در بحث SEO است.”

از بزرگنمایی‌ها و تعریف‌های دیگران در مورد سئوی On-page نترسید. اتفاقا جزئیات این فاکتور آنقدر هم که افراد تصور می‌کنند سخت نیست. فقط کافی است تعداد انگشت شماری از عوامل رتبه‌بندی را رعایت کنید تا نتیجه درست و عالی بگیرید.

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 صفحه بعد